lauantai 5. maaliskuuta 2011

Energiaa ja itseluottamusta

Huomenna on edessä elämäni pisin yhtäjaksoinen hiihto.

Valmistautuminen on sujunut hyvin. Hiihtokilometrejä on kertynyt muutamaa vaille 600 ja tuntuu, että pienen notkahduksen jälkeen tekniikkakin on taas löytynyt ja hiihto tuntuu rennolta. Hiilareita ja nestettä oon tankannut muutaman päivän ja lähinnä levännyt tämän viikon. Yhden kevyen hiihtolenkin tein. Tuntuu, että energiaa ainakin on kuin pienessä kylässä. Heräsin tänä aamuna vartin yli seitsemän intoa puhkuen. Yleensä aikainen herääminen viikonloppuna ei todellakaan kuulu ominaisuuksiini. Toivottavasti saan pidäteltyä tämän saman latauksen vielä huomiseen. Hiihtämättömyyskin on varmasti tehnyt hyvää, ainakin himo ladulle on kova. Tänään viimeistelyharjoituksena katson mallisuorituksen mm-kisojen naisten 30 km vapaasta kisasta.

Vauhtihan minulla ei mikään huima ole (missään lajissa), mutta lähdenkin suorittamaan matkaa enkä niinkään aikaa (tätä yritän hokea lähinnä itselleni...). Pääasia on päästä niistä aiemmin mainitsemistani huoltopisteistä läpi ennen sulkeutumista. Mikäli koko matkan keskinopeudeksi saan noin 12 km/h olen erittäin tyytyväinen. Tyytyväinen olen jo siihen, että pääsen maaliin. Meitä on samassa lähdössä kolmen hengen porukka - minä, äijä ja yksi kaveri - ja tarkoitus on lähteä porukassa hiihtämään. Katsotaan sitten missä vaiheessa jätän äijät kyydistä. ;-P Itseluottamus on siis kohdallaan. Epäilen sen johtuvan siitä, että en oikein ymmärrä mihin olen lähdössä. Minulle ei ole kertaakaan iskenyt edes paniikki, että mitä oikein olen tekemässä tai muuten alkanut kauhistuttaan. Yleensä se on kuitenkin kuulunut asiaan. Paljon tuttuja on tällä kertaa lähdössä hiihtämään, kuka millekin matkalle ja millä tyylillä. MIelenkiintoista seurata kuinka kaikki selviytyy. Kaikille toivon lämpimästi hyvää suoritusta!

Sääennuste lupailee mainiota hiihtosäätä. Pakkasta 1-5 astetta (minun oletetun hiihtoajan aikana) auringonpaistetta ja sivumyötäistä tuulta. Hiihtäjiä on ilmottautunut paljon jo etukäteen, joten ruuhkaa varmasti riittää. Voitelupalveluni on juuri laittamassa suksiin violettia fluoria. Sillä mennään. Tuskin tämä suoritus ensimmäisenä suksien luistoon tökkää. Toivottavasti tuuli ei ole pudotellut paljon roskia ladulle tai edellä menevät on vienyt ne mennessään.

TSEMPPIÄ itselleni ja kaikille muille Pirkan Hiihtäjille! 


Puoli-Pirkan vapaan lähtötunnelmaa vuodelta 2009.

2 kommenttia:

  1. Tuuli oli kyllä roskannut latuja täällä meillä melkoisesti, mutta toivottavasti ei teillä ;)
    Ja aukeilla paikoilla roskista ei oo haittaa, metsätaipaleilla vaan.
    Reipas onnenpotku huomiselle!

    VastaaPoista
  2. Tsemppiä tsemppiä tsemppiä :)

    VastaaPoista