maanantai 13. lokakuuta 2008

Tukka hyvin, kaikki hyvin

Lauantaina hankin itselleni syksyn piristykseksi uuden hiuslookin. Siitä tuli mieleeni, että en ole tainnut avautua edellisestäkään kampaajalla käynnistäni.

Olen jo jonkin aikaa käyttänyt yhden kampaamon palveluja ja siellä minulla on ollut myös vakikampaaja. Edelliskerran kävin kampaajalla kesälomallani, eikä ollut erityisen onnistunut vierailu. Soitin kampaamoon varatakseni ajan, niin puhelimeen vastasi joku joka puhui aika huonosti suomea. Monen yrityksen jälkeen puhelu päättyi siten, että minulla oli aika varattuna väärällä nimellä (tämä puhelimeen vastannut henkilö ei siis ymmärtänyt nimeäni) ja jollekin muulle kampaajalle kuin sille, jolla yleensä käyn. No, ajattelin kuitenkin käyttää ajan. Noin 20 minuuttia ennen varattua aikaa, kun olin ajelemassa kohti kampaamoa, sieltä soitettiin, että voisinko tulla puoli tuntia myöhemmin. Kun kerran lomalla olin niin mikäs siinä. Ehtisin käymään siinä välissä vaikka kaupassa. Lopulta kampaaja oli vielä tästäkin ajasta 10 minuuttia myöhässä ja ensimmäisenä ilmoitti minulle nyrpeällä naamalla: "Älä ihmettele, kun minulla on poski turvoksissa. Olin äsken hammaslääkärillä ja olen oikeastaan sairaslomalla, mutta tulin nyt nämä sinun hiuksesi laittamaan." Eipä siinä sitten mitään. Tykkään käydä kampaajilla, jotka ehdottavat ja ideoivat mitä hiuksilleni voisi tehdä, koska itse en osaa kuvitella minkälainen hiusmalli minulle sopii tai ei sovi missään nimessä. Joten kun kampaaja kysyi, että mitä tehdään, niin totesin, että juurikasvu pitäisi saada pois ja leikkausmalleja hän voi ehdottaa. Ehdotus oli se, että eteeni tuotiin läjä kirjoja ja todettiin että kato noista. Päätin sitten, että jos ihan vaan tasotellaan latvoja ja leikataan vähän etutukkaa ja kampaaja ehdotti, että värjätään juurikasvua vaaleilla raidoilla niin ei ole niin "värjätyn näköinen". Lopputulos oli se, että lähtiessäni kampaamosta, minulla oli edelleen maantien värinen juurikasvu ja leikattuna "etutukka", joka oli mitaltaan sellainen, ettei sitä saanut mitenkään fiksusti otsalle, eikä se pysynyt korvan takana. En valittanut aiheesta, koska en todellakaan halunnut jäädä enää hetkeksikään tämän kampaajan käsittelyyn, joka oli vain minun takia keskeyttänyt sairaslomansa ja joka osoitti sen tuoman ketutuksen hyvin selkeästi.

Mikäli tuolla edelliskerralla ei leimakorttini olisi tullut täyteen, olisi kerta jäänyt varmasti viimeiseksi tässä kyseisessä kampaamossa. Mutta nyt kun luvassa oli hiusten leikkaus ilmaiseksi ajattelin vielä yrittää tätä kampaamoa. Tällä kerralla puhelimeen vastasi suomenkielinen henkilö ja sain varattua ajan jopa omalle vakkari kampaajalleni. Lauantaina sitten suuntasin kampaamoon. No, eipä sitä vakkarikampaajaa siellä näkynyt, vaan tuo edelliskerralta tuttu huonosti suomea puhuva kampaaja tuli laittamaan hiuksiani. Hänellä oli kyllä heti ihan hyvältä kuulostava ajatus siitä, mitä hiuksilleni tehtäisiin. Hieman vaivautuneen olon siinä tuolissa istuesssani aiheutti muiden kampaajien kyttäys, kun he seurasivat silmä kovana, että mitä tämä minun kampaajani tekee ja tulisiko jotain virheitä, joista pääsisi sanomaan. Kampauksesta ja väristä tuli lopulta ihan kiva, mutta jotenkin jäi kuitenkin vähän huono fiilis, kun hintakin oli mielestäni hunajainen, vaikka leikkauksen osuus oli muka ilmainen.

Taidanpa ensi kerralla suunnata johonkin muualle kampaamoon. Hyviä vinkkejä?

3 kommenttia:

  1. Mikään ei ole niin kamalaa kun huono kampaaja! Aina, kun olen vaihtanut asuinkaupunkia, niin suurin huoli on ollut hyvän kampaajan löytyminen :)

    Itse olen käynyt piitkäään Treella Napsissa. Mun luottokampaaja vaihtui jossain vaiheessa, kun entinen vaihtoi alaa, mutta viimeisen vuoden suunnilleen mun hiukset on leikannut ja värjännyt Henna, joka työskentelee Napsin Satakunnankadun liikkeessä. Sivusilmällä olen katsonut, että myös Tuomo on hyvä. En tosin tiedä onko hän samassa liikkeessä vai siinä toisessa.

    VastaaPoista
  2. Niinpä, ja aina vaihtuva kampaaja on ikävä kun ikinä ei tiedä mitä tuleman pitää.
    Kiitti vinkistä, voinkin koittaa ens kerralla Napsia ja ainakin kampaajasi nimi on hyvä enne. ;-P

    VastaaPoista
  3. Täältä sivustaseuranneena Emmien blogin kautta tänne "eksyneenä", niin pakko kommentoida kampaaja-asiaa, sillä niin oli myötätuntoista lukea kokemuksiasi, huh huh mitä menoa. Itse olen löytänyt kampaaja"onneni" monen seikkailun jälkeen Headmakers-nimisestä liikkeestä Siperiasta ja luottokampaajani on Titta. Suosittelen!

    VastaaPoista