keskiviikko 25. elokuuta 2010

Missä mennään?

Aikaisemmin valittelin juoksun sujumattomuutta ja jonkinlaista motivoitumisongelmaa. Nyt olen yrittänyt toteuttaa sitä neljän juoksukerran viikko-ohjelmaa vaihtelevalla menestyksellä. Pihahommien syömän ajan vuoksi en ole ihan neljää juoksukertaa joka viikko saanut kasaan, mutta muuten olen hyvinkin tyytyväinen tuloksiin. Juoksu nimittäin sujuu kevyesti ja olen taas siitä innoissani.

Olen käynyt jo useammalla pitkälläkin lenkillä. 2,5 tunnin juoksemisen jälkeen ei tunnu vielä "missään". Vauhti tosin on aika hidasta taaperrusta, mutta kuitenkin hölkän eikä kävelyn puolella. Olen yrittänyt opetella luopumaan oman juoksuvauhtini vertaamisesta muihin juoksijoihin. Juoksen kuitenkin oman kuntoni takia ja saavuttaakseni omia tavoitteitani, en ollakseni nopeampi kuin joku toinen. Välillä täytyy vaan muistuttaa itseään tästä asiasta.

Pitkien lenkkien lisäksi olen tehnyt peruslenkkejä helpolla juoksurytmillä. Peruslenkkien pituus vaihtelee 6 ja 12 kilometrin välimaastossa. Kerran viikossa olen hilpaissut myös vauhdikkaammalle lenkille tai tekemään jonkinlaisia vetoja. Niistä tykkään paljon. On kiva repiä itsestään irti mahdollisimman paljon. Oikeestaan tykkään kyllä pitkistäkin lenkeistä paljon, kun huomaan jaksavani. Tykkään peruslenkeistäkin paljon, kun juoksu on rentoa. Tykkään siis taas juoksemisesta paljon. :)

Jokaisen pitkän lenkin aikana ja jälkeen olen ehdottomasti osallistumassa Pirkan Hölkkään. Pihahommia tehdessä taasen tuntuu aina siltä etten ehdi riittävästi juoksemaan, etten taidakaan osallistua. Aika näyttäköön mihin lopputulokseen päädyin.

Ai niin! Olen menossa UKK-instituutin kuntotestiin! Sain synttärilahjaksi lahjakortin sellaiseen. Hui! Tai ei minua oikeestaan mikään muu jännitä kun se juoksumatolla juokseminen. En ole nimittäin ikinä juossut matolla ja olen vakuuttunut siitä, että jos minut juoksutetaan sillä piippuun, niin loppu on kuin sarjakuvissa. Syyskuun alussa on testin aika. Raportoin tuloksista sitten.

Tunnelmia Tampere International Air Showsta;


Hollannin Ilmavoimien Hornet

Midnight Hawks, eli Suomen Ilmavoimien taitolentoryhmä

Midnight Hawks

Suomen Ilmavoimien Hawk

2 kommenttia:

  1. Juu minää olen myös huomannut, että juoksuvauhteja ja sykkeitä ei voi verrata kuin itsensä kanssa. =)

    Hienoo, että sun juoksu sujuu hyvin ja on kivaa.

    Onnee kuntotestiin. Määkin olen sen läpikäynyt ja oli ihan helppo juosta matolla, se lähtee niin hitaasta liikkeelle ja kuntotestaaja sanoi mulle kun kysyin, että saa olla tosi kokenut urheilija ja kuntotestattava, joka vetää ittensä niin piippuun testissä, että yrjö lentää ja lässähtää siihen paikkaan.

    VastaaPoista
  2. Okei, eiköhän se matolla juoksu multakin sit suju. :)

    VastaaPoista